רשת חברתית טרנדית סוחפת
Pinterest – זכתה בתחרות הסטארטאפ של 2011 בגדילה פנומנלית של משתמשים ותנועה נועצת את מיקומה הנכבד בין שלל הרשתות החברתיות המפתות.
הפרופיל שלכם הוא לוח שעם.
לוח שעם וירטואלי בו המשתמשים יכולים לתרום, ליצור, לשתף תמונות של כל דבר שמשך את עינהם.
תחומי העניין המשותפים שאנחנו בוחרים לחלוק כאן מאוד ברורים ויזואלית וקשורים לתחום ההשראה.
כאן אנחנו מציגים את הצד שלנו המחובר ליצירה, עיצוב, סגנון, סטייל..
לצד של החיים הטובים שבנו..
מהלכים ומלקטים פרטי מידע שעוררו בנו משהו ונועצים אותם (pin-it) על לוח שעם גדול.
והכל באופן ויזואלי עם מינימליות טקסטואלית.
ביכולתכם ליצור כמה לוחות שעם (boards) ולבחור את מי מחבריכם/ציבור לשתף בכל לוח.
אפשר לבחור לעקוב אחר לוחות שעם של אחרים או אחר המשתמש עצמו, לנעוץ דברים שאהבתם, להוסיף הערות ו"לייק".
השיתוף שלכם מתבצע על ידי כפתור pin-it שתוכלו להוסיף לדפדפן שלכם.
מצאתם משהו שמעניין וברצונכם לשתף? לחצו על כפתור Pin-it ונעצו את הפריט שבחרתם (פריט אופנה, סרטון, אתר, כתבה, מתכון, מסעדה, הדרכה וכו') ללוח שעם המתאים.
הנה מה שאומר בן זילברמן ממייסדי Pinterest :
“Pinterest is a visual site, and a lot of people are visual by nature,” he explains. “But at its core, Pinterest is a site that connects people who are passionate about the same things. In the same way that people who use Facebook are excited to connect with people they care about, people on Pinterest are excited to be inspired ."by people with similar tastes
מהרו והתמכרו, Pinterest
התכנון והקונספט של האתר כבר קיימים והמעצב כבר בונה את התפאורה לאתר.
עכשיו נתייחס לצורך בתכנים באתר.
אחד הגורמים החשובים ביותר בהבאת גולשים לאתר הוא מידת העניין שיש בו, בתוכן שלו.
התוכן מייצר עניין להמשיך ולגלוש באתר ומכאן למעשה מגביר את החשיפה של העסק שלך.
התוכן לא רק מנתב גולשים חדשים אלא מחזיר אותם שוב ושוב לאתר, ולקוח
"מזדמן" הופך ללקוח קבוע.
כל אחד יכול לכתוב!!
אפשר להתייחס לתכנים באתר כפגישה בינך לבין הלקוח שלך הפוטנציאלי. זו
הבמה לשתף את הלקוחות ב"אני מאמין" של העסק ולגרום ללקוחות פוטנציאליים
להשתכנע במוצר או בשירות שהנכם מציעים. הכתיבה היא למעשה "תרגום"
השירותים והערך המוסף של העסק.
במידה ואינכם בטוחים ביכולות הכתיבה ניתן תמיד להיעזר בכתיבה שיווקית אשר
תמקד את התכנים לקהל היעד.
סוגי התכנים הנדרשים,
1. תוכן בסיסי הכרחי מכיל פרטים לגבי תחום העיסוק, הפרופיל שלך ודרכי התקשרות עמך.
2. הרחבת התוכן לעמודים משניים מסווגים לפי אופי העסק.
3. כתיבת תכנים על בסיס שבועי בהם תשתף בתוכן שיעניין את קוראיך.
נוכחות ברשתות חברתיות המתאימות לעסק שלך וקישור הדדי בין האתר לרשתות
חברתיות הינה גורם משמעותי להבאת לקוחות לאתר.
להיות עסק מקצועי באינטרנט
הקצב מסחרר, השינויים והעדכונים זורמים כשיטפון והמתחרים אינם נחים…
לאחר שיש אתר אינטרנט, זה הזמן לאתר את הזירות העסקיות עבורכם באינטרנט.
ללמוד על המתחרים ולהתחבר ללקוחות.
לאתר קהלי יעד פוטנציאליים.
לחבור לקהילות הנכונות ולמתחמים המתאימים ללב העסק והעשייה שלכם.
– הכירו את המתחרים שלכם באינטרנט. בחנו את אתריהם.
– הרכיבו מילות חיפוש המאפיינות את העסק והקלידו בגוגל. נתחו את התוצאות המתקבלות.
– אתרו את המתחמים הפונים לקהל היעד שלכם.
– התאימו את דפי האתר (אופטימיזציה) למילות החיפוש אופייניות.
– מצאו את הרשתות החברתיות שאתם מתחברים אליהם, ובחנו מהי הנוכחות והתדירות הנכונה עבורכם.
חשבו על הערך המוסף שאתם מעניקים לגולש. על הייחודיות שלכם לעומת המתחרים.
תקפידו להתעדכן כל הזמן במתרחש באינטרנט בזירות העסקים המתאימות לכם.
עדכנו תשנו תחדשו תפתיעו תובילו
ותמצאו אנשי המקצוע שילוו אתכם, יד ביד במסע האינטרנט המרתק והמופלא הזה.
תוכן ועניין באתר
התכנון והקונספט של האתר כבר קיימים והמעצב כבר בונה את התפאורה לאתר.
עכשיו נתייחס לצורך בתכנים באתר.
אחד הגורמים החשובים ביותר בהבאת גולשים לאתר הוא מידת העניין שיש בו, בתוכן שלו.
התוכן מייצר עניין להמשיך ולגלוש באתר ומכאן למעשה מגביר את החשיפה של העסק שלך.
התוכן לא רק מנתב גולשים חדשים אלא מחזיר אותם שוב ושוב לאתר, ולקוח "מזדמן" הופך ללקוח קבוע.
כל אחד יכול לכתוב!!
אפשר להתייחס לתכנים באתר כפגישה בינך לבין הלקוח שלך הפוטנציאלי. זו הבמה לשתף את הלקוחות ב"אני מאמין" של העסק ולגרום ללקוחות פוטנציאליים להשתכנע במוצר או בשירות שהנכם מציעים. הכתיבה היא למעשה "תרגום" השירותים והערך המוסף של העסק.
במידה ואינכם בטוחים ביכולות הכתיבה ניתן תמיד להיעזר בכתיבה שיווקית אשר תמקד את התכנים לקהל היעד.
סוגי התכנים הנדרשים,
תוכן בסיסי הכרחי מכיל פרטים לגבי תחום העיסוק, הפרופיל שלך ודרכי התקשרות עמך.
הרחבת התוכן לעמודים משניים מסווגים לפי אופי העסק.
כתיבת תכנים על בסיס שבועי בהם תשתף בתוכן שיעניין את קוראיך.
נוכחות ברשתות חברתיות המתאימות לעסק שלך וקישור הדדי בין האתר לרשתות חברתיות הינה גורם משמעותי להבאת לקוחות לאתר.
הנהלת חשבונות לעסק שלך
אין מה לעשות. אני יודעת מה היתרונות שלי וגם מודעת לחסרונות.
החסרון הגדול שלי הוא בניהול הקבלות והחשבוניות והמאזן של העסק. אני מתעלמת מניירת באופן סידרתי ומהצורך לסדר ולמיין בצורה ארכאית משהו את כל הניירת של העסק באיזה קלסר עם חוצצים.
זה ממש מעביר בי צורך עז להמשיך ולדחוק ולקוות שזה יסתדר לבד.
מצאתי את הפתרון! אני מרגישה הקלה עצומה ולכן חייבת לשתף גם אתכם..
אתר חשבונית ירוקה פתר עבורי את הבעייה. לא עוד ניירת ולא פנקס קבלות, לא קלסרים שקשה לאתר משהו ולא עוד לקוחות וקבלות שאבדו.
אני מקבלת דוח חודשי המסכם את ההוצאות. אני מנפיקה קבלות ביתר קלות. אני מאחסנת את כל הקבצים החשובים ביותר של העסק במקום אחד בטוח ולא מסתמכת על ניירת.
חשבונית ירוקה – מאפשרת לעצמאים וחברות הפקת חשבוניות, קבלות, הצעות מחיר ועוד מכל מחשב המחובר לאינטרנט, ללא הדפסה וצריכת נייר. 60 יום נסיון.
אם יש לך מה לשתף, להראות, לכתוב ולעניין אחרים, בלוג הוא פתרון מצויין עבורך!
פתרון פשוט, מעוצב, נוח לשימוש וללא עלויות.
מה זה בלוג?
הבמה לפרסם ולשתף בכל מה שתבחרו ומתאים לכם ולסוג העיסוק שלכם. הבלוג לא חייב להיות מבוסס על כתיבה ואפילו מומלץ להציג תכנים כמה שיותר באופן ויזואלי ומושך לגולש.
כיצד מקימים בלוג?
יש בוודאי מאות מערכות להקמת בלוגים, כאן אפרט את השלבים הנדרשים על מנת להקים בלוג במערכת הבלוגים של WordPress, המערכת המועדפת עליי מבחינת ההתחדשות, מגוון הכלים ותפעול פשוט ואינטואיטיבי.
תהליך ההרשמה מתחיל בכתובת:
https://en.wordpress.com/signup/
הטופס למילוי שלב אחר שלב:
Blog address – שם הכתובת הפנימית שתתקבל במערכת הבלוגים. למשל .businessName.wordpress.com
username – שם משתמש (שם הכניסה למערכת של הבלוג)
password – בחירת סיסמא
confirm – הקלדת הסיסמא שוב
e-mail address – המייל שלך.
what language..? – עברית
במידה ומעוניינים בבלוג חינם, יש לבחור בסיום הטופס "create blog".
יתקבל אישור למייל שציינתם כולל כתובת הבלוג. קראו את המייל ולחצו על הקישור שיפנה אתכם ישירות לכלי עריכה של הבלוג. כאן תוכלו לבחור עיצוב לבלוג, להעלות תמונות, לכתוב לאתר ועוד הרבה תוספות אחרות מעולות.
והנה לכם בלוג.
תשובות רבות לשאלה זו וכולן נכונות.
קידום האתר מתחיל מהיום הראשון שלו ואינו פוסק לעולם. עסק בעולם ה"וירטואלי" הוא חי ודינמי כשם שהוא בעולם ה"מציאותי".
הקידום נחלק לשני עולמות משלימים – קידום אורגני וקידום ממומן:
הקידום האורגני – התאמת דפי האתר למנועי חיפוש והפצת האתר ע"י חיזוק קשרים והרחבת המעגלים.
קידום ממומן – שימוש במנגנוני הפצה על מנת לפרסם את האתר/מוצר/שירות בקרב קהלי היעד באופן ממוקד ומפולח.
השלב הראשון החשוב הינו כיצד האתר נראה ואיך הוא מוצג במנועי חיפוש. לשם כך יש להגדיר מאחורי הקלעים של האתר את שם העסק, תחום העיסוק, מילות חיפוש רלוונטיות, כותרת לעמודים ולנושאים ולתמונות ועוד…
לאחר שהאתר שלנו מוצג יפה ונכון במנועי החיפוש, אנחנו צריכים למשוך אליו את הלקוחות שלנו.
לשם כך נדרשת תכנית פעולה המפרטת את ההזדמנויות של העסק שלך בעולם האינטרנט על מנת לקדם את האתר במנועי חיפוש ולהיחשף בפני קהל היעד שלך.
ההמשך הטבעי יהיה ליישם את התכנית ולהתחיל ולבסס את הנוכחות שלב אחר שלב, בקצב הטבעי והנכון.
עכשיו כשהאתר מתחיל לטפס למיקומים טובים יותר במנועי חיפוש יש להמשיך את הקידום על ידי עדכונים שוטפים, הזנת תכנים חדשים והמשך הרחבת הקשרים.
קידום ממומן
בתכנית הפעולה תוגדר המטרה של האתר. מה נרצה למעשה להשיג מאותם גולשים (יותר פניות, יותר נרשמים, יותר מתעניינים), ותוך כמה זמן ובאיזה תקציב. אפשרי לכמת כמה עולה כל לקוח שהגיע דרך פרסום. היתרון בפרסום ממוקד שניתן לשלוט ולפלח קהל יעד ולפרסם את המוצר/השירות רק לו כאשר התשלום שלך עבור הפרסום מתבצע רק אם לקוח פוטנציאלי שמצא עניין ולחץ לקבלת פרטים נוספים.
מגוון ערוצים לפרסום, המקובלים שבינהם:
google adword
google + plus
facebook
linkedin
youtube
pinterest
foursquare
לאחר הפוסטים הקודמים בהם התמקדתי בצורך של כל עסק באתר אינטרנט, כאן אפרט מהם השלבים הראשונים הנדרשים על מנת שיהיה אתר אינטרנט לעסק שלך.
אתר אינטרנט מתחיל בבחירת השם העסקי, שזה למעשה כתובת האתר שלך.
החלטות לגבי בחירת שם דומיין בעברית או באנגלית, בסיומת .co.il או בסיומת .com הנן תלויות עסק.
ברגע שרכשתם כתובת משלכם, כעת צריכים למצוא ספק אחסון אתרים שיארח את האתר שלכם ויציג אותו לעולם.
החלטות לגבי בחירת ספק אחסון תלויות בחבילה הכוללת המוצעת ומידת ההכרות והאמינות של אותו הספק.
זהו. יש כתובת לעסק שלכם באינטרנט, וגם יש כבר אתר אינטרנט שאפשר להגיע אליו.
לסיכום, הצעד הראשון לקראת אתר אינטרנט עסקי:
בחירת כתובת לאתר (שם דומיין) ושמירתה.
בחינת אתר האחסון הנכון ביותר לאחסון קבצי האתר.
האתר צריך להיות חזותי (וויזואלי).
המטרה היא לתפוס את הגולש בשתי שניות החסד ולתרגם אותו ללקוח פוטנציאלי.
האופן שבו תציגו את העסק הוא גורם מכריע ונדרשת עבודת הכנה המתבססת על אופי העסק, קהל הלקוחות ובחינת הייחודיות שלו.
כפי שבעולם האמיתי המפגש עם הלקוח הוא פנים מול פנים, גם כאן מתקיים מפגש אמיתי עם הלקוח והוא מתרחש באתר שלך.
המטרה היא להעביר את המסר הנכון לקהל שלך.
האתר הוא זה שמהווה מקום מפגש ראשוני שלך עם הלקוחות שלך. ולכן החשיבות הרבה שימשוך את עין הגולש, ושיזמין אותו פנימה.. לתוך העסק שלך.
האתר הוא הכתובת ללקוחות מתעניינים במוצר או בשירות שלך, ולכן האתר שלך צריך להוות חוויה עבור הגולש על מנת שייכנס "פנימה" לעסק שלך ויהפוך ללקוח פוטנציאלי.
האתר שלך הוא התדמית של העסק. כיום מגוון הפתרונות הניתנים לעיצוב מרשים אפשריות לכל עסק, קטן כגדול.
יש לך 2 שניות של חסד.. זהו אורך המפגש של גולש ממוצע באינטרנט כשהוא מגיע לאתרך.
בהן הוא יחליט:
האם הוא התחבר אלייך,למה שאתה משדר באתר.
האם היה משהו מעניין ומושך באתר שיגרום לו לזכור את העסק שלך.
האם הצלחת להעביר לו את המסר העסקי שלך. בהירות ומיקוד.
כיום בלתי אפשרי להתעלם מרשת האינטרנט ככלי עם פוטנציאל אדיר למשוך אלייך לקוחות.
קהל היעד שלך מחפש פתרונות באינטרנט וחוסר הנוכחות של העסק שלך יחזק את מתחרייך.
כנותן שירות מקצועי בלתי אפשרי להתעלם מהנוכחות/העדרות העסק שלך ברשת האינטרנט.